bellybutton

Alla inlägg under februari 2010

Av Isabella Enarsson - 23 februari 2010 20:39

  

 

 

alltså, idag är jag sjukt pigg, helt ologiskt eftersom jag inte fick sömn förrän runt gryningen. Men jag är ju som jag är också! No complains. Jag gillar att vara alert. det är så mycket roligare.


Idag har jag tagit bort mitt sletna lösår. och vårdat mitt egna, det blev rätt tjusigt faktiskt, även om jag känner mig naken utan det långa håret.

MEN, det var ett måste. så hade inget att säga till om direkt.







Av Isabella Enarsson - 21 februari 2010 14:18

Om det är något jag ogillar fett mycket så är det SÖNDAGAR. De lyckas alltid vara lika slappa och meningslösa som vanligt.  Men man ska ju inte klaga, en veckas ledighet väntar ju faktiskt mej.


jag borde egentligen börja använda min fina kamera alltmer. Men jag får liksom ingen inspiration till att fota snön, så hemskans trött på det. Önskar mig vår nu. Ni vet, fågelkvitter, grönska och "spirande" kärlek överallt. LOVE:s IT!


detta är nog faktiskt första gången på länge som det faller snö på min födelsedag, inte för att jag vet om snön kommer stanna till torsdagen den fjärde mars, men det känns som om det aldrig kommer försvinna.


i det stora hela har jag väl inget intressant att skriva om, jag får väl helt enkelt se vad denna spännande sportlovsveckan har att erbjuda. over n out!

Av Isabella Enarsson - 20 februari 2010 21:30

jag hoppas verkligen, på att det finns något underbart som väntar efter detta liv, istället för ett evigt mörker i en kall grav.  


Ibland börjar man fundera, och filosofera om vad som händer efter döden.

och en känsla av sorg kommer över en.


Idag tog min nittiosexåriga gamla vän sitt sista andetag, och han dog av hederlig ålderdom. En död, fullständigt fri av sjukdomar som vi alla hoppas på att få bemöta. Några tårar har inte trillat ner för min kind ännu, hans naturliga bortgång tröstar mig på något sätt. Vetenskapen om att han inte fick lida sin sista stund lindrar min sorg.


Idag har mina tankar cirkulerat runt denne gamle man vid namn John Sällberg. Minnen om min barndom på landet uppfyller mig, Minnen om hur roligt jag hade det med John, hur många gånger jag bjöd han på tekalas i min lilla lekstuga, och hur han glädjeligen alltid spelade med på mina små låtsatslekar.


Hur vi alltid satt och väntade på glassbilens melodi uppe vid stengäret som angränsade till mjällby ljungas fridfulla skogar. Hur jag alltid såg honom som min bästa vän. Även om han var vuxen, så hade hans barnsliga ådra inte försvunnit. John hade aldrig en egen familj, egen fru, egna barn. Så jag antar att det var därför han umgicks så mycket med mig och min syster under vår uppväxt. Vi VAR hans familj. jag , mamma och petronella och min gamlamormor elin , som var hans syster. Jag kan säga helt ärligt, att en sådan snäll människa har jag aldrig stött på i mitt liv , som John Sällberg.

så vila i fred, min vän.


Av Isabella Enarsson - 17 februari 2010 15:49


  

äntligen har jag bokat tid till färgning av mitt hår.

och löshåret åker förmodligen av på söndag, för att göra plats för det nya

ska satsa på ljusare brunt hår. med lite olika nyanser. Tror faktiskt att det kan bli lite tjusigt faktiskt.


Är nyss hemkommen från skolans vardagliga tristess.

funderar på vad jag ska hitta på denna eftermiddag.

Känns som att det inte kommer bli nåt större äventyr

är ganska trött, ganska seg och gaanska hungrig.


OH jag längtar till helgens festligheter nu!



  

Av Isabella Enarsson - 15 februari 2010 10:00

    Igårkväll umgicks jag med den sköna damen Sahara! vi hade planerat att fota först. MEN det gick inte riktigt som planerat. Vi bestämde oss för att besöka biografen istället med Frida och Mickan , för att beskåda den maffiga filmen WOLFMAN! som var riktigt bra faktiskt. Många "HOPPATILLSCENER" sådana som man inte är beredd på för fem öre! Filmen lär de flesta uppleva som lite halvläskig. Men vi var nog alla lite övertrötta när vi satt och fnissade åt kroppar som blev spetsade och lemlestade.  (hmmm?)


Efter bion drog vi oss hemåt till mitt och tog lite störda bilder. Samt lite tjusiga bloggisbilder på Sahara! Som jag tänkte photoshoppa lite förr eller senare.

nu sitter jag i skolan och chansade vilt på windows picture manager (typ)

snajsig måndag or not, tror mest det beror på att jag fick vad jag förväntade mig av min morgoncigg, en skön och ostabil nikotinkick

hur fjortis det än låter, så var det skönt!

Av Isabella Enarsson - 13 februari 2010 16:58

  


Kanske borde jag städa, kanske borde jag äta. Kanske borde jag bara ligga här och ta det lungt i min egen lilla baksmälla värld som jag såväl förtjänar.

gårdagen var fartfylld, hal och snö:ig! Men den blev så mycket mysigare när en viss mr "T" dök upp och gjorde den bättre! och allt var jätte trevligt. tills jag kom fram till att jag hade tappat min mobil någonstans ( lite jobbigt ). Jag hyser fortfarande hopp om att den ska ligga någonstans hemma hos han som hade festen. Så vi får se! Ikväll blir det nog att jag tar det lungt framför datorn och TVn - men man vet aldrig vad för äventyr som kan tänkas dyka upp under aftonen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards