bellybutton

Alla inlägg under maj 2010

Av Isabella Enarsson - 15 maj 2010 14:35

     


ja, idag har jag minsann fotograferat lite, men jag kom inte mycket längre än till trädgården, men jag är ändå relativt nöjd med resultaten.


Just nu är jag mest trött och hungrig, och sjukt nyfiken på att se bilderna från fredagkvällens festligheter. Som jag tackar Valentina för! Samt alla andra som förgyllde min kväll! Har inte haft så skoj på länge.


Frågan är vad som sker ikväll. Jag är gaaanska säker på att det blir ganska dödens för min del, två festliga kväller i rad sliter som fasiken på en.

  

Av Isabella Enarsson - 11 maj 2010 23:54

Nu har jag pratat med pojkvännen, nu är jag väldigt halvtrött och seg, funderar på att ta en lång dusch, och sedan smörja in min kropp med en väldoftande

bodylotion som doftar härligt av smultron. & sedan hoppa ner i min nybäddade säng, och njuta av de fräscha dofterna, minuterna innan John Blund kommer på besök och jag sjunker in i drömmarnas i stort sett felfria värld.Ser förövrigt fram emot morgondagen, dels för att det är sista dagen i skolan denna vecka, dels för att jag slutar halv tre. Men mest för att Philip kommer på besök och ska spendera natten hos mig.  Men nu fokuserar jag på duschen. En godnattpuss på er som läser min blogg.  


Av Isabella Enarsson - 11 maj 2010 15:36

    Min älskade parfym, som jag avgudar?  Flaskan är det snyggaste jag sett, i parfym väg, och doften är ... såå isabella enarsson!   totalälskar mina rosa blommor i fönstret, som håller på att blomma för fullt. 

   jag tror bestämt att rosa och grönt är mina favorit färger. punkt slut.




" Took a bite out of a mountain range,
Thought my teeth would break the mountain did.
Lets go, I want to go all the way to the horizon.


I took a drink out of the ocean and,
I'm treading water there before I drown.
Lets dive, I want to dive to the bottom of the ocean.
I took a ride, I took a ride, I wouldn't go there without you.
Lets take a ride, we'll take a ride. I wouldn't leave here without you.


I am a mountain, I am the sea, you can't take that away from me.
I am a mountain, I am the sea, you can't take that away from me.


'Cause you tear us apart, with all the things you don't like.
You can't understand that I won't leave 'til we're finished here,

and then you'll find out where it all went wrong.


I wrote a note to the jungle and

it wrote me back that I was never crowned king of the jungle,

so there's and end to my horizon.
I took a ride, I took a ride. I wouldn't go there without you.
Lets take a ride, we'll take a ride. I wouldn't leave here without you.


I am a mountain, I am the sea, you can't take that away from me.
I am a mountain, I am the sea.


'Cause you tear us apart, with all the things you don't like.
You can't understand that I won't leave 'til we're finished here,

and then you'll find out where it all went wrong."

underbar musik som spelas i min söta laptop just nu, och jag, jag ligger och tänker på philip mestadels, har precis slutfört en storstädning av rummet och känner mig allmänt effektiv. Jag funderar nu på vad jag ska göra resten av denna soliga dag, och jag tror det blir en cykelfärd med lite fotograferande faktiskt. känner att min kreavitet börjar gro inuti mig nu när våren verkligen är här, åtminstone för en dag iallafall. Kollade aldrig klart på Coco Chanel igår, så jag antar att jag får göra det idag. men just nu vill jag bara ut i det fina vädret. 

så  jag säger helt enkelt hejdå , och det kommer kanske upp lite söta bilder sen, från min eventuella fotorunda. 

Av Isabella Enarsson - 10 maj 2010 20:48

 

 

Coco - Livet före Chanel bygger på L'irrégulière, biografin av Edmonde Charles-Roux, och berättar om modedesignerns tidiga liv.

 

Porträttet av Coco Chanel visar en kvinna som kommer från ganska knappa omständigheter, som är självlärd och har en unik och exceptionell personlighet. En kvinna som kommit att bli en symbol för framgång och frihet, en kvinna som skapade den moderna kvinnan efter att först själv ha visat vägen. En kvinna som jag beundrar.

 

     

 

jajjemän, detta är alltså vad jag ska göra ikväll. Vilket känns ganska välförtjänt efter en lång dag i skolan. 

 

åh, jag saknar philip...  

Av Isabella Enarsson - 4 maj 2010 11:43

  



1. Det första du tvättar i duschen?
Håret
2. Gillar du kaffe?
Nope, eller jag kan dricka lite med mjölk men inte direkt min favoritdryck..
3. Hur mår du just NU?
Sådär, snorig..
4. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på?
R
5. Berätta om din senaste dröm.
Oj kommer inte ihåg..
6. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det?
Nej, tror jag tröttnar för lätt på saker för det..
7. Vad vill du ha just nu?
Mycket olika saker..
8. Har du räknat till 1000 någon gång?
Vette tusan.. Har jag säkert gjort..
9. Biter du i din glass eller slickar du bara på den?
Slickar, mina tänder tål inget annat..
10. Använder du smileys?
Jajamen :)
11. Har du träffat någon kändis?
Så klart, en hel hög har handlat av mig, och sen en hel del utöver det..
.
12. Gillar du keso?
Mmmm gott. Särskilt med makrillfilé eller med sylt på pannkakor..
13. Vilken låt hade du sist i huvudet?
spin my head right round
14. Hur många länder har du besökt?
6
15. Är dina föräldrar stränga?
Nja
16. Skulle du kunna hoppa fallskärm?
Ja det tror jag att jag skulle kunna göra..
17. Glittrar någonting i ditt rum just nu?
Nää det tror jag inte..
18. Brukar du hyra film?
Beror på hur man ser det ;)
19. Var kommer du vara på lördag?
Hemma tror jag..
20. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY?
Kommer ihåg var jag var när det hände..
22. Vad åt du till lunch?
Kyckling, currysås och fullkornsris 
23. Har du lockigt hår?
Ja lite..
24. När grät du senast?
Söndags tror jag..
25. Har du gått in i väggen någon gång?
Inte direkt.
26. Favoritårstid?
Sommar absolut!
27. Vem höll du senast i handen?
?? Theo kanske?
28. Sover du med TVn på?
Nja jag kan somna med tvn på så ja på sätt och vis..
29. Tycker du att du är gammal?
Börjar bli det nu..
30. Är du mörkrädd?
Nja ibland..
31. Gillar du ditt liv just nu?
Nja.. Inte sådär jättemycket..
32. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha?
Har väl hänt kanske..
33. Har du bra syn?
Ja, fast jag ska ju använda glasögon..
34. Var är dina föräldrar just nu?
Pappa hemma hos sig, mamma hos sina svärföräldrar tror jag..
35. Vad har du på dig just nu?
Svarta mjukisbyxor och grått linne.
36. Vad var det senaste du köpte?
Mat
37. Hatar du mer än 3 personer?
Nää det tror jag inte, har svårt för fler än 3 personer dock..
38. Använder du sushipinnar?
 Nä, funkar inte bra för mig..
39. Äger du ett vapen?
Nope
40. Gillar du ditt hår?
Ja oftast
41. Gillar du dig själv?
Beror på vilken dag det är..
42. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa?
Ganska lika tror jag.
43. Hur ofta använder du MSN?
Väldigt sällan numeraDAGENS HUMÖR: Inte det bästa, men dugligt. Lite lagom uttråkad sådär. DAGENS KLÄDSEL: Ljus OVERSIZED jeansjacka. samt svarta leggins.

DAGENS MUSIK: hmm... ganska knepig den, men eftersom jag är lite halvdepp så tror jag att jag ska lyssna sönder min spellista: GET HAPPY, or die trying to!

DAGENS SAKNAD: kärlek kärlek kärlek!

DAGENS LÄNGTAN: att nåt "otippat" ska hända!

DAGENS HAT: att mitt hår inte har EXAKT SAMMA FÄRG som löshåret. 

DAGENS VILL: skutta på sockervaddsmoln, och färga håret! är även lite sugen på ett kafferep med vännerna!

DAGENS VILLE INTE: STIGA UPP!

DAGENS MYS: morgonmys med med min katt? (tragiskt, jag vet)

DAGENS GÅ UPP: tidigt imorgon! buuuuuuuu

DAGENS VILL VERKLIGEN INTE: att någon dör

DAGENS JAG ÄR: söt med en gnutta sur.

Ovido - Quiz & Flashcards